Her "Bebek" doğduğunda bir "Anne" doğar.

Bu Blogda Ara

Beylikdüzü Mekanları

Işığını Takip Edenler

Beylikdüzü Anaokulu

Bumerang - Yazarkafe

Şubat 07, 2011

Azı Dişleri Geliyor


Yaklaşık 10 gün önce, Ada'nın ishalden hallice kakasını gördüğümde anladım; yeni dişler geliyor. Son 4 azı kalmıştı zaten. Binbir numara ile ağız kontrolü yaptım hemen. Evet; iki alt, bir üst azı morarmış. Hiç bir dişi yalnız çıkmadı nedense.

Ne alakası var bilmiyorum. Ada'dan başka bu şekilde atlatan var mı onu da bilmiyorum ama bütün dişleri ishalle çıkardı Ada. Takibe aldım hemen. Gribal enfeksiyon ve ateş beklemeye başladım.Böylesine alışkınız.

Ama yok.

Diğer dişleri bu şekilde çıktı ama bunları (üstelik en zor diye nam salan ve en büyük olan dişleri) sadece ishalle atlatacağız diye karar verdim.

Her gün kontrolümüzü yapıyoruz. Dişlerin uçları göründü. Üç azının da ön birer kökleri parladı. Ateşsiz gripsiz. Tam oh derken bu sabah ikinci ön kökleri de gördüm. Yine ateş yok. İştah da yok! Kahvaltı etmedi.

Bugün hava çok güzeldi malum. Öğleden önce bahçeye indirdim güzelce giydirip, çıldırdı mutluluktan, ağaçlara dokundu, çiçeklere dokundu, kedi kovaladı, kesmedi parka geçtik, salıncağa bindi, koşturdu, kocaman bir köpek gelip de Ada korkunca eve döndük. O yorgunlukla uyudu. Uyandığında kocaman iki kırmızı yanak vardı suratında.

Ateş 38 derece. Gün boyu sadece 3 poğaça yiyebildi. Kalan kısım biraz zorlayacak gibi görünüyor. Umarım uzun sürmez, çok hırpalanmaz.


Akşam Üzeri Notu: Kaşar peynirleri çubuk çubuk keserek bir tabağa koydum ve önerdim; bayıla bayıla yedi. 

9 Şubat..
Dün 38 dereceyi bir kez geçti ateş, onda da 38,2 civarındaydı, müdahale etmedim. Keyfi de gayet yerindeydi. Ateş geceyi bekler malum; gece çıkacak diye gerildim fakat ateşlenmedi. Saat 5 civarında ağlayarak uyandı, ateşinin yükseldiğini düşünüp koştum hemen fakat korktuğunu söyledi, yanıma aldım. Sabah 8,30 a kadar da güzelce uyuduk koyun koyuna.


Uyandığımızda da ateş yoktu. Ağzını açmaya direniyor fakat. Dişlerini kontrol edemedim. Sanırım acıyor.

10 Şubat
Dün ateşsiz ve gayet keyifli bir gün geçirince kafam karıştı. "Bu ikincil azılar parça parça çıkıyor sanırım" diye düşünüp devamının daha sonra çıkacağına karar verdim. Ön iki kök şimdi çıktı, arka iki kök de bir süre sonra çıkacak belki.


Yanılmışım...


Gece 2'de feci bir ağlama ile uyandım. Yanağını tutuyor ve sürekli "anne aciyoo" diyor. Çaresiz bir durum. Ateş 38 derece. Önce ağrı kesici vermeyi düşündüm fakat o saatte doktoru aramak gerekecekti bunun için. Hiç kendi kafama göre ilaç vermedim, vermem.

Kucakladığım gibi yanıma aldım. Döndü, dolandı, bir süre sonra uyudu. Arada "annecii" diyerek beni kontrol ediyor. Sonra devam ediyor uyumaya. Ağrısı ne durumda çözemedim bu sebeple. Ağrı kesici vermedim. Ateşi 38,2 de takıldı. İkimiz de dalmışız saat dörde gelirken. 

Sabah keyifle uyandı. Kahvaltısını çok güzel yaptı. Yumuşak olsun diye omlet yapmıştım. İştahı ve keyfi yerinde. Dişlerin ön kısımları beyaz beyaz görünüyor arka kısımlardan haber yok. 

12 Şubat
Ara ara yükselen ateşle 2 gün geçirdik; bu gece öksürüğü başladı; sabah da devam ediyor. Beklenen grip geldi sanırım. Ama dişlerin kalan yarısından hala haber yok.

22 Şubat

İsal yok, grip yok, ateş yok. Üstten 2 azı var.

Üst taraf tamamen bitti. Hırçınlık dışında fazla bir zorluğu olmadan geldi üst iki diş. Alttakilerin de 4 de üçü çıktı. Bir kök kaldı sadece.

Uzun sürdü ama korktuğum kadar zor olmadı.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Fikrinizi paylaşın