Her "Bebek" doğduğunda bir "Anne" doğar.

Bu Blogda Ara

Beylikdüzü Mekanları

Işığını Takip Edenler

Beylikdüzü Anaokulu

Bumerang - Yazarkafe

Ağustos 13, 2013

Din Dersine Giriş


Dün sabah çocuklarla kahvaltı ediyoruz, Ada dalgın dalgın ekmeğine peynir sürmekle meşgul, böyle dalgın olduğunda mutlaka içinden çıkamayacağım bir durum gelişir, ben de korkuyla bekliyorum bakalım ne gelecek diye... Okula mı taktı kafasını, taşınmaya mı diye düşünürken, elindeki bıçağı bıraktı ve "anne" dedi (eyvah geliyor!)
- Efendim oğlum?
- Allah ne demek? (Hooop geldi!)
- Yaratıcı güç demek. Tüm insanları ve dünyayı yaratan güç.
-hmmm......... (tekrar bıçağını alıp devam ediyor sürmeye konu kapandı diye düşünüyorum ama tabii ki yanılıyorum)
-Bu kadar çok şeyi yaratmaya insanın gücü nasıl yeter ki?
- Allah bir insan değil oğlum, gücün kendisi
-hmmm....
....
....
- O zaman Allah içimizde anne. Hani hepimizin içinde güç var ya.
- Evet oğlum.
Ekmeğini sürüp yemeye başlıyor ben de bir nefes alıyorum. Korktuğum kadar uzamadığına ve içinden çıkılamayacak hale gelmemesine seviniyorum durumun. Manevi konular zaten korkulu rüyam. Ölüm nedir, Allah nedir, Biz nasıl olduk, Biz neden olduk vs sorular ara ara yoklasa da henüz tam anlamıyla içine dalmış değil.

-Anne (eyvahlar olsun)
- Efendim oğlum
- Günah ne demek?
- eeee şey demek günah, yapılmaması gereken davranışlar demek
- Ne mesela?
- yalan söylemek, başkalarına ya da kendine zarar vermek, başka insanlara saygı göstermemek
- hmmm tamam
-.....
....
....
- Peki günah yaparsak ne oluyor anne?
- Yapılmaması gereken birşey yaptığında yapılmaması gereken birşeyle karşılaşırsın
- Ceza gibi mi yani?
- Ceza gibi evet. Sen birine zarar verirsen başkası da sana zarar verebilir mesela.
- Anladım
....
....
-Peki hemen mi ceza verir?
-Anlamadım?
- Ben bir kez yaparsam hemen başkası da bana mı yapar?
- Hayır, ne zaman olacağı belli olmaz ama mutlaka karşılığını alırsın davranışlarının. İyi davranırsan iyi bir yaşamın olur, kötü davranırsan kötü. Öyle bir  şey yani bu, ceza gibi değil tam da.
- Kardeşime vurmuştum ya bir keresinde mesela.
- Hata o annecim, günah bilerek isteyerek yapılmaması gereken bir şeyi yapmak demek.
- Anladım, yemekten sonra parka gidelim mi?

Konu böylece kapandı. İyi idare ettiğimi düşünsem de yakın zamanda daha çetin sorularla karşımda olacağını düşünüyorum arkadaşın. 4 yaşı ortalarken bunlarla muhatap olmak zorunda kalacağımı biliyordum gerçi fakat insan kendini bir türlü hazır hissedemiyor, ne söyleyeceğini, neyi ne kadar anlatacağını bilemiyor. Kafamda deli sorular. Nereden başlasam, nasıl anlatsam, ne kadarı bu anlattıklarımla şekillenecek düşüncelerinin mesela?

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Fikrinizi paylaşın