Her "Bebek" doğduğunda bir "Anne" doğar.

Bu Blogda Ara

Beylikdüzü Mekanları

Işığını Takip Edenler

Beylikdüzü Anaokulu

Bumerang - Yazarkafe

Ağustos 04, 2017

Akşama Ne Pişireceğim Krizini Nasıl Çözdüm?

Ev işlerini sevmiyorum. Hele sabah kahvaltının hemen akabinde başlayan "akşama ne pişireceğim" krizlerinden neredeyse nefret ediyorum. Bu yüzden de hayatımı olabildiğince kolaylaştırmak için sürekli pratik çözümler bulmaya çalışıyorum. Önce sorunu oluşturan küçük problemleri bulup onlara çözüm üretiyorum. Sonra da sorunun kendisini hallediyorum. Yemek sorunumu nasıl çözeceğimi düşünürken karşıma iki problem çıktı:

1- Güvenli Tarif 
Yemek pişirmek bence dünyanın en zor işi. Çünkü yıllardır mutfakta olduğum halde hala en kolay yemeği bile tarifi, ölçüsü olmadan yapamıyorum. Pilavı bile göz kararı yapamıyorum mesela. İlle ölçüsü olacak. Ya da krebi. Ki bazen günde iki kez yaptığım oluyor (çünkü çocuklarım birer krep canavarı) buna rağmen hala göz kararı ölçülerle yapamıyorum. Mutlaka tarif defterime göz atmam gerekiyor. Önceden her pişirmemde farklı bir tarifle yaptığım yemeklerden, damak tadımıza en uygun bulduğumuzun tarifini İnternet sitesinden alır tarif defterime eklerdim. Sonra güvendiğim yemek tarifi sitelerini sık kullanılanlara ekleyerek sürekli buralardan tarifler almaya başladım. Tarif işin en büyük kısmı. 



2- Her güne yeni bir menü bulmak:
Haftalık menümü hazırladıktan sonra güvendiğim yemek sitelerini dolaşıyor ve oradan aldığım yemek tariflerini birebir uygulayarak bütün bir haftanın yemek işini hallediyorum. Mesela bu hafta başında haftalık menümü hazırlarken İzmir Köfte yazmıştım menüye. İçinde hem sebze hem köfte olduğu için besleyici olduğunu ve çocukların seveceğini düşünüyordum ama nasıl yapabileceğim konusunda bir fikrim yoktu. Önce malzemelerini sonra da yapılışını öğrenmek için İzmir Köfte Tarifi aramaya başladım. Tariflerine en fazla güvendiğim sitelerden birinden tarifi bulunca da içim rahatladı. Çocuklara sebze yedirmek zor. Ancak böyle sevdikleri bir yemeğin içinde olursa yiyorlar. İzmir Köfte de hem etin hem sebzenin bir arada olduğu bir yemek. Bu yüzden de et sevmeyen Deniz ile sebze sevmeyen Ada'nın ortak yiyebileceği nadir yemeklerden biri. Daha önce hiç denemediğim bu yemeği bu yüzden denemeye karar verdim.




Ne pişireceğine karar verdiğinde, malzemelerini tedarik ettiğinde ve güvendiğin bir tarif elinde olduğunda yemek yapmak biraz kolaylaşıyor en azından. Artık iş elinin lezzetine ve senin becerine kalıyor. Bir de çocuklara yedirebilme konusundaki ikna yeteneğine. Keşke bu sonuncu için de bir İnternet sitesi olsa....


Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Fikrinizi paylaşın